Siste nytt om forhandlingssituasjon mellom Telia og TV 2


Telia har fra 1. mars 2025 måtte fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.

Vi har jobbet hardt for å finne en løsning med TV 2, men dessverre er det fortsatt stor avstand. Fra Telias side er det blant annet viktig å sørge for at våre kunder ikke må betale for mer innhold enn de er interessert i, for eksempel når det kommer til sport. 

Telia har et godt partnerskap med alle våre over 30 andre innholdsleverandører, og vi ønsker fortsatt å komme til enighet med TV 2 om en avtale som er bra for begge parter samtidig som den sikrer våre kunder valgfrihet

Som kunde har du allerede fått 50 ekstra TV-poeng som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester.  Les mer her om hva du kan få for de 50 poengene https://www.telia.no/tv/innholdsoversikt/bruk-tv-poeng .

Du kan for eksempel bruke dette til å bytte ut strømmetjenester du i dag har utenom tv-pakken og betaler ekstra for, som Netflix eller andre strømmetjenester. På den måten slipper du å betale for disse separat og kan i stedet bruke pengene på et abonnement på TV2 Play. 

Alternativt kan du velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement. Dette gjør du på Min Side. Dersom TV-abonnementet ditt inngår i en fellesavtale for et borettslag/sameie gjelder samme månedsrabatt.

 

Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en bærekraftig avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se. Vi vil holde deg som kunde løpende informert på denne siden fremover.

PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/velkommen 

Oppdatert informasjon om TV-forhandlingene finner du på Telia sine nettsider: https://www.telia.no/tv/tv-2-info/ 

Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 72 45 01 00, post@sodvin.no eller kom innom oss i Trondheimsveien 7C på Kyrksæterøra, hvis du skulle ha behov for hjelp til å velge inn strømmetjenester og kanaler.