Spart - Ofte Stilte Spørsmål

Velkommen til siden "ofte stilte spørsmål" for energitjenesten Spart.
Vi har inndelt siden i hovedtema slik at du enkelt kan ekspandere artikler og spørsmål. Skulle du ikke finne det du lurer på står våre dyktige energirådgivere klare til å hjelpe deg.
Start med Spart
Ofte stilte spørsmål
Hvordan kommer vi igang med Spart?
Takk for at du spør!
Å komme igang med Spart er svært enkelt. Ta kontakt med oss for en uforpliktende og helt gratis eProfil her. Vi tar en kjapp titt på bedriftsprofilen og utarbeider en helhetlig strategi og fremdriftsplan i dialog med dere.
Er det mulig å få tilgang til en demobruker til Spart EOS?
Vi vet det er mange som ønsker å teste portal-løsningen vår live. Derfor jobber vi akkurat nå med å etablere en egen demo-tilgang med mulighet for innlogging og avlesning av konkret måledata i sanntid. Ta kontakt med vår salgsavdeling for nærmere informasjon og tilgang på din demo-konto.
Hva er kostnadsstrukturen i energistyringstjenesten Spart?
Kostnaden for igangsetting og drift av energisparingstjenesten Spart vil bestå av følgendene:
- Oppstartskostnad; dette er en engangskostnad som dekker oppsett av kontrollpanelet for styring av alle sensorene, og engangslisens programvare.
- Utstyrskostnad; dette er en engangskostnad for kjøp av utstyret som monteres iht. utstyrsplan angitt i energirapporten. Her vil det være mulig å kjøpe flere enheter på et senere tidspunkt etter behov.
- Elektrikerkostnad; ofte har bedriften allerede en huselektriker de ønsker å benytte i montering av utstyr, ellers så kan Sodvin bistå med dette. En del av våre enheter kan monteres uten tilsyn av elektriker og vil da gjøres av en Sodvins egne energirådgivere eller montører.
- Månedlig kostnad; som dekker kostnad til Microsoft for lagring av data samt kostnader knyttet til drift av løsning. Driftskostnaden er tilpasset lisensen.
Hva slags teknologisk utstyr benyttes i energistyringstjenesten Spart?
Sodvin sine energirådgivere er stadig på jakt etter det mest optimale tekniske utstyret på markedet. Ikke alltid finner det vi er på jakt etter, og da egenutvikler vi utstyret selv. Enhetene blir grundig testet internt og hos pilot-kunder før vi tar de inn i vår portefølje.
Vi benytter også svært gode enheter fra leverandører. Les mer her
Hva slags vilkår har energistyringstjenesten Spart?
Les mer om energistyringstjenesten Spart sine vilkår her
Hvordan kan jeg som bruker logge på Spart Portalen?
Som bruker av Spart portalen kan du logge deg på portalen via tilsendt link fra Sodvin sine energirådgivere/selgere. Har du mistet linken kan du ta kontakt med oss her
Er Spart et standardisert system eller skreddersydd?
Både ja og nei. Mye av softwaren vi utvikler skal favne alle type bedrifter vi leverer tjenesten til, derimot kan det være at bedriften har spesifikke ønsker eller behov, og da vil vi så klart gjøre vårt ytterste for å tilpasse vår tjeneste etter dette.