Til innhold
Logo
  • Om konsernet
  • Ledige stillinger
Privat Bedrift
Meny
Meny
Søk
Privatkunde
  • Energi
    • Strømavtaler
    • Min side strøm
  • Internett og TV
    • Internett
    • Premium Wifi
    • Fiberutbygging
    • Kabelpåvisning
    • Speedtest internett
    • TV
    • Webkamera
    • Webmail login
  • Hjelp
    • Kundeservice Privat
    • Kundeservice Bedrift
    • Hjelp til TV
    • Hjelp til Premium wifi
    • Hjelp til internett
    • Send inn feilmelding Internett/TV
    • Strømbrudd?
  • Om konsernet
    • Om oss
    • Organisasjon
    • Sponsing
    • Ledige stillinger
Privatkunde
  • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
  • Om konsernet
    • Ledige stillinger
    • Forside privatkunder
    • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
    • Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro eller eFaktura?

      TV, internett og Premium Wifi: 

      Dersom du ønsker avtalegiro her kan du enten ta direkte kontakt med banken din eller så kan vi sende deg en link som du må signere. 

      Når det gjelder efaktura har vi ikke tidligere hatt mulighet for å levere dette, men pr august 2020 er dette også mulig på lik linje som avtalegiro. 

      Strøm: 

      Ønsker du å få tilsendt faktura som AvtaleGiro eller eFaktura, direkte til din nettbank, kan du opprette dette i nettbanken din eller ta kontakt med din bank for hjelp.

    • Når kan kunden forvente at montering vil skje?

      Når trekkrør er gravd ned eller fiberkabel hengt til vegg vil neste steg være montering. En av våre montører vil ta kontakt med deg for å avtale tidspunkt for montering.

      Intern: 

      For store utbyggingsprosjekter eks Storoddan, bør vi kunne svare at alle kunder er planlagt ferdig oppkoblet innen november 2020, som er kravet fylket har satt for ferdig prosjekt. Det blir for tungvint skal vi ha eksakte ukenummer for hver enkelt kunde, og ikke noe rom for uforutsette hendelser. kan godt notere i trello at trekkrør er nedgravd.
       

    • Kan kunden få fiber/coax?

      Fiber: 

      Her finner du en oversikt over hvilke områder vi kan tilby fiber.

      Dersom din bolig ikke er innenfor noen av områdene, skriv deg opp på interesselista her. Gjerne få med deg naboen også. Vi er avhengige av mange interesserte for å starte utbygging i et område.

      Når det blir bestemt at vi skal bytte ut i ditt område, vil alle som bor der få tilsendt info og tilbud fra Sodvin.

       I 2021 er det Sunde, Sandstad, stamnett langs Lakseveien som er prioritert, så vi har ikke ressurser til å starte opp flere store prosjekter akkurat nå. Men områder der flere har meldt interesse, vil fortløpende bli vurdert etterhvert som vi får frigjort ressurser.

      Kundesvar coax: 

      Takk for din interesse for internett fra Sodvin! Vi kan levere internett via Coax til deg med forbehold om tilgjengelig kundekabel inn til din bolig. Vi har registrert din bestilling, og vil be en av våre montører om å sjekke tilgjengelighet. Vi kommer tilbake til deg med et endelig svar.
       

    • Hvordan graver jeg ned trekkrøret?

      Dersom du har bestilt fiber til din bolig må trekkrør graves ned på egen eiendom før det er klart for montering. Det blir oppgitt knutepunkter som kunden selv må grave fra, det skal graves grøft fra dette punktet og inn til husvegg. Her legger du det tynne fiberrøret som er beregnet din bolig.

      Her finner du en enkel beskrivelse på hvordan du graver ned trekkrøret. (PDF, 192KB)

      Dersom trekkrøret som er beregnet din bolig er fort kort, ta kontakt med oss her, eller ring oss på 72 45 01 40, så ordner vi med ekstra rør og skjøter til deg.

      Når graving er utført, gi beskjed til oss her eller på 72 45 01 40.

    • Hvordan kobler jeg opp Premium Wifi?

      Her finner du en veiledning på hvordan du kobler opp Premium Wifi.

    • Hvem skal jeg kontakte ved strømbrudd?

      Dersom du opplever strømbrudd eller feil på strømnettet er det din netteier du må kontakte.

      Hvilken netteier du har, finner du informasjon om oppe til høyre på side 2 på din strømregning.

    • Hvordan bytter jeg strømavtale?

      Dersom du ønsker å bytte avtale kan dette gjøres på Min Side, fylle ut kontaktskjemaet på våre hjemmesider, sende oss en epost på post.energiogfiber@sodvin.no  eller ringe oss på 72 45 01 40.

      Du finner en oversikt over alle våre strømavtaler her. Er du usikker på hva du skal velge? Prøv Avtalevelgeren .

    • Hvor bestiller jeg en strømavtale?

      Ønsker du å bestille en strømavtale kan du gjøre dette ved å fylle ut kontaktskjemaet på våre hjemmesider, sende oss en epost på post.energiogfiber@sodvin.no eller ringe oss på 72 45 01 40.

      Du finner en oversikt over alle våre strømavtaler her. Er du usikker på hva du skal velge? Prøv Avtalevelgeren .

       

    • Hvor finner jeg avtalevilkår og angrerettskjema?

      Du finner alle produktvilkår og angrerettskjema her.

    • Kan jeg bytte leverandør uten å ta kontakt med nåværende leverandør?

      Dersom du ikke har bindingstid hos en annen leverandør kan du når som helst bytte leverandør. Noen få selskap krever at du sender en skriftlig oppsigelse, men som oftest slipper du å kontakte nåværende leverandør.

    Viser 1-10 av 62 artikler
    • Første
    • Forrige
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • Neste
    • Siste
    • Skriv ut
    • Tips en venn
    Del på:
    • Del på Facebook
    • Del på LinkedIn
    • Del på Twitter
    Personvern og informasjonskapsler
    Levert av: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish