Ofte stilte spørsmål
Her finner du våre mest stilte spørsmål og svar.
Ofte stilte spørsmål
Vil dette påvirke internettet mitt?
Denne endringen vil ikke påvirke internettet ditt i særlig grad. Dersom du har fiber kan det være i en liten overgangsfase at TVen streames. Eneste forskjellen med det er at det vil ta av internetthastigheten din når du bruker TV og at du ikke vil få lokal-TV kanalene. Dette vil endre seg så fort vi har skrudd av Telenor og på Telia, altså max 1 måned etter endringen finner sted.
Vil dette påvirke prisen på TV og internett?
På selve abonnementet blir det ingen prisendring som følge av dette annet enn at du slipper å betale kortavgift på 25 kr/mnd. For våre kunder som per i dag ikke betaler leie på sin nåværende dekoder vil det bli et tillegg per måned for leie av Telia Box.
Telia Box (dekoder) koster kr. 49,-/mnd.
Tillegg Kr. 99,-/mnd for opptaksfunksjon.
Har du flere dekodere trenger du kun å betale opptaksfunksjon på én boks.Jeg vil ikke ha TV fra Telia
TV fra Telia er det eneste TV-produktet vi leverer. Vi har sett på pris, produktinnhold og kundeservice som var det viktigste for kundene våre når vi tok valget og har kommet frem til at Telia har det beste produktet. Dersom du ikke er fornøyd med TV-leveransen kan du si det opp på vanlig måte ved å ta kontakt med kundeservice. Vi anbefaler likevel å bruke de to månedene med gratis TV fra Telia til å bli kjent med produktet.
Hvor lenge kan jeg fortsette å bruke Te-We og Telenor sin dekoder?
Vi vil komme tilbake med nøyaktig dato så fort vi har den, men vi kan dessverre kun levere 1 TV-leverandør gjennom linja vår om gangen, så Telenor vil ikke lenger fungere i februar.
Jeg vil ha mer enn en TV-dekoder?
Det bestiller du via kontaktskjemaet her.
Ettersom vi ikke vet hvor mange dekodere kunden har vil alle få 1 dekoder tilsendt. Dersom du ønsker flere og bestiller før 01.02.21 vil du slippe etableringskostnad på 499 per dekoder, og vil dermed kun betale 49 kr ekstra i mnd per dekoder.
Jeg har CAM-kort per i dag, hva gjør jeg?
Du selger CAM-kortet ditt på nett eller kaster det i teknisk avfall. Vi har dessverre ingen tilsvarende løsning fra Telia, da denne ikke gir nok funksjoner på TVen din. Du vil på lik linje som alle andre på en dekoder fra Telia tilsendt i posten i løpet av januar.
Jeg leier Telenor-dekoder, hva gjør jeg?
Først må du finne ut om du leier den fra oss eller om du leier den direkte fra Telenor.
Dersom du leier dekoder hos Telenor vil dette stå på samme faktura som kortavgift fra Telenor. Dersom du leier hos Sodvin vil dette komme på samme faktura som TV- og internettabonnementet. Ta kontakt med oss om du er i tvil.
Hvis du leier hos Sodvin:
Vi vil avslutte leieforholdet av din Telenor-dekoder, og endre til månedsleie for din nye Telia-dekoder når gratisperioden er over. Du velger selv hva du vil gjøre med Telenor-dekoderen, vi anbefaler å selge den på Finn eller kaste den i teknisk avfall.
Hvis du leier hos Telenor:
Da må du selv si opp din leieavtale. Det gjør du på min side hos Telenor her.NB! Husk å si opp din dekoderleie i løpet av desember slik at du er sikret å få returlapp i posten og er klar til å sende dekoderen i retur i løpet av januar. Da skal du ha fått ny dekoder fra Telia! Dette for at du skal slippe å betale for en dekoder du ikke lenger har behov for. Vi får dessverre ikke til å returnere dekoderen for deg, da dette er en leieavtale mellom deg og Telenor, men vi er her for å hjelpe deg dersom du ønsker vår bistand i prosessen. Ta kontakt med kundeservice på 72 45 01 00.
Jeg har kjøpt Telenor-dekoder hos dere før, hva gjør jeg med denne?
Da gjør du akkurat som du vil med den gamle dekoderen din, vi anbefaler at du selger den videre på finn eller kaster den i teknisk avfall.
Blir det noe endring i faktura?
Eneste endring i fakturaen er at du nå kun vil få EN faktura fra Sodvin, med både internett, TV, dekoderleie og ekstratjenester som du bestiller gjennom min side. Du slipper med andre ord en egen faktura på kortavgift, dekoder og ekstratjenester. Denne vil ha samme KID og konto som fra før.
Jeg har bundet meg til 12 måneder på Premier League-pakken til Telenor
Da må du avslutte denne og melde deg opp til Telia sin avtale (som er lavest på pris til 499kr/mnd) . Vi dekker selvfølgelig bruddgebyret, så det er bare å betale den, videresende oss faktura på post@sodvin.no så vil du få trukket fra dette på neste faktura.
Hva skjer med viasport 1, viasport 2 og viasport +?
Viasport + kan du enkelt legge til blant dine valgfrie kanaler for 5 poeng.
Viasport 1 og 2 er dessverre ikke en del av de valgfrie kanalene men hører til premiumpakken V sport som koster 349 kr per måned. Vi håper likevel de 20 ekstra poengene du kan aktivere på "Min side" kan være en fin kompensasjon for dette.