Få bransjer har mer avgrensede og faste perioder for salg enn treningssenterbransjen. Selv om det selges medlemskap gjennom hele året, så er periodene tidlig høst og nyttår de periodene at flest nye medlemmer strømmer til sentrene.
Derfor bør du benytte kampanjer for ditt treningssenter
Treningssentre bør benytte seg aktivt av kampanjer mot nye kunder for å tiltrekke seg interesse og for å øke sine inntekter. Kampanjer kan for eksempel gi nye kunder en prøveperiode eller et annet godt tilbud for å komme i aktivitet, noe som gjør at de blir nysgjerrige på treningssenteret og vurderer å bli medlem. Kampanjer kan også hjelpe treningssenteret med å bygge merkevarekjennskap og øke sitt omdømme i lokalområdet. Dette er viktig fordi det kan hjelpe treningssenteret med å tiltrekke seg flere kunder, noe som igjen kan resultere i økte inntekter.
Slik virker Xakt Medlem kampanjemodul
Xakt Medlem kampanjemodul setter du enkelt opp effektive kampanjer for ditt treningssenter. Kampanjemodulen gjør det også oversiktlig å holde orden på dine kundekampanjer. Her kan du definere lengde på salgsperioden for kampanjer, og hvor lenge kampanjebetingelsene skal gjelde. Om du ønsker å lage en kampanje som går i flere perioder så er det også mulig.
Kampanjestatistikk
Du vil ha en god oversikt over dine kampanjer, slik at du kan sammenligne forskjellige kampanjer, og eventuelt se hvordan den samme kampanjen virker i forskjellige perioder.
Promokoder
Ønsker du at bare utvalgte kunder skal få et spesielt tilbud så kan du i Xakt benytte deg av promokode som utløser spesielle kampanjebetingelser.
Fordeler med kampanjemodul:
- Spar mye tid og planlegging ved gjenbruk av kampanjer.
- Definer periode for salg
- Definer periode hvor kampanjebetingelser skal gjelde
- Velg type medlemskap som skal ha kampanjebetingelser
- Velg om kampanje skal kunne selges kun online eller i resepsjon, eller begge steder.
- Sett egen pris som gjelder for kampanjeperiode
- Kopier eller benytt tidligere kampanje på nytt ved seinere anledning.
- Benytt promokode for salg til utvalgte kunder, ansatte ved bedrifter osv.
Her er noen tips og forslag til hvordan man kan benytte kampanjer for promotering og økt interesse for sitt treningssenter:
- Tilbud om rabattert medlemskap eller prøveperioder
- Gaver eller premier som kan øke interesse, konvertering og motivasjon nye kunder
- Utfordringer som oppmuntrer nye kunder til å bli medlem
- Morsomme og engasjerende konkurranser som krever at nye kunder registrerer seg
- Innsamlingskampanjer for å støtte lokale veldedigheter
- Spesialtilbud for å feire sesonger eller holdninger
- Lokale arrangementer for å tiltrekke seg nye kunder
- Partnerskap med bedrifter for å utveksle kuponger eller rabatter