Mottar du til vanlig din strømfaktura i post eller på epost, men har denne gangen ikke mottatt fakturaen? 

Det kan være fordi den har blitt omgjort til Efaktura. 

Nets, som er ansvarlig for elektroniske betalingsløsninger, har lagt inn et valg i nettbanken der kundene får spørsmålet «ønsker du Efaktura fra alle som tilbyr Efaktura – kryss ja her». Vi opplever at mange har krysset ja uten å ha vært klar over dette. 

Vipps har også en ordning der du som kunde kan godta «Efaktura fra alle tilbydere». 

Dersom du tidligere har hatt faktura på post eller epost, sjekk derfor i nettbanken om du har fått Efaktura. 

Ønsker du ikke å få strømfakturaen som Efaktura?

Gå inn i din nettbank under «Efaktura avtaler», slett den/de avtalene du ønsker å fjerne. Ta kontakt med din bank dersom du trenger hjelp til å gjøre dette. 
For deg som har Vipps, pass på at du gjør det samme her, hvis ikke kommer Efaktura tilbake på neste faktura. Gå inn på «profil» i appen og deretter «betalingsvalg» og fjern «Efaktura i nettbank og apper». 

Da vil din neste faktura komme i post, ta kontakt med oss om du vil endre til epost.

Vippsforklaring

Har du Efaktura, men allikevel ikke fått fakturaen? 

Systemet som behandler faktura på strøm for oss har hatt noen problemer med sending av Efaktura i det siste. Ta kontakt med oss på energiogfiber@sodvin.no eller ring oss på 72 45 01 40, så skal vi undersøke det.